14 Ağustos 2010 Cumartesi

Tatil güzellemesi

Sevgili günlük,

Bugün İstanbul'daki ilk günüm. Ben gideli şehir hiç değişmemiş. Biraz nem düşmüş gibi sanki... O kadar. Ölüdeniz'den gelmeme rağmen, yurt dışından Türkiye'ye inmiş gibiyim. Dengem bozuk... Zilyon tane İngiliz'in ve master konusu olarak Biritiş aksentle konuşmayı iş edinmiş yerli esnafımızın arasından sıyrılıp geldim. Ölüdeniz bir İngiliz kolonisi olarak hayatına devam ediyormuş, haberim yokmuş. Balık lokantası yok... Bakıyorsun tabelaya kocaman Indian Food yazıyor. Altına da eklemiş abimler, chinese, mexican, Italian diye... Tuhaf kafalar anlayacağın. Mezranın resmi dili İngilisçe... herkes herkesle ingilizce konuşuyor. Bizimle bile... Türkçe cevap verince şaşırıyorlar falan. Ne şaşırıyorsun abicim, vatan sınırları dahilindeyiz. Dolmuş şoförlerinin her biri ayrı bir vaka. Pek kibarlar ingiliz aksanlarıyla. Yerel halkla (ingilizler) şakalaşıyorlar, oynaşıyorlar yol boyunca.


Buyrun burası Hisarönü... Brighton beach değil!

Ecnebinin kıçını öpeceğiz diye bütün Türkçe tabelaları kaldırmışız. Full English breakfast her restoranın bir numerosu, unosu. Beans, bacons and fried eggs. Beans diyorum, cennet kıyısı Ölüdeniz'de diyorum. Anlıyor musun Günlük. Her yerde kendine ingiliz ismi takmış Türklerin ilanları. Jimmy fixit all. Ne demekse? Adı Cemil %90 da, işte misafirlerimiz kolay okusunlar. En bombası geliyor: Hamish McTurk. Allah belanı senin! Turisti de görseniz, bir haftası 200 pound'a her şey dahil tatil yapan binlerce paçoz stayla. (aha ilk kez stayla'yı cümle içinde kullandım, vatana millete hayırlı olsun) Hayır, gelir durumlarına lafım yok. Tatil herkesin hakkı... Hakkı da, allahın New Castle'ından gelen liman işçisi burada dört başı mamur tatilini yaparken, benim liman işçim neden bir göz odasında soğan kemiriyor lan?! Uçak dahil 400-450 lira civarına burada bi hafta, her şey dahil, çoluk çocuk piranhalar bedava tatil yapıyorlar. Ağlıycez ulen sinirimizden, bunlara yapılan yalakalığın dozunu gördükçe. Her adımda sinirimiz bozuluyor. 7'den 70'e bütün esnaf bülbül gibi ingilizce konuşuyor. Hem de aksanlı maksanlı... Tapaj hataları günümüzü şenlendiriyor. Boath trip. yersen!

bi gece restoranda aşçı kırık dökük, enjoy your dinnir falan dedi bunlara. kadın hemen düzeltti: In english we say, hope you enjoy your dinner. Aşçı da tekrarladı tane tane. sonra adamcağız, in Turkish we say afiyet olsun. dediği an kadın yapıştırdı cevabı. Oh I wouldn't even try that! Tabi denemezsin allahın salağı, herkes burada senin anadilini konuşabilmek için götünü yırtıyo. Git fransaya bakalım bon apetit demeyi deniyor musun, denemiyor musun?

Bi tatile çıktım, sinirlerim laçka oldu yahu. Denize giriyorum ingiliz, şezlonga yatıyorum ingiliz. Krallar gibi, dünyanın en güzel plajında malak malak yatıyorlar. 15 milyon istanbullunun 10 milyonu tatile çıkacak parayı bulamıyor, bunlar bizim vatanın üstüne yatıyor. Hepsini sınırdışı etmek istedim bi anda. Bi de dolmuşta, şurda burda söyleniyorlar. yok İngiltere'de şoför ayakta yolcu alsa 20 sene yatarmış.... Go back to your fucking country! dememek için dilimi zor tuttum günlükçüm. Demek ırkçılık tohumları içimize böyle serpiliyor...

Hayır, bir yandan mutluyuz. Deniz şahane, yatıyoruz biz de bunların yanında. Dedikodularını yapıp eğleniyoruz falan filan... Bir yandan da, bu peşkeşe isyan ediyoruz. Bu kıç öpmenin the ultimate noktasına canımız sıkılıyor. Her restoranın damındaki star trooper boyutundaki çanak antenlere ve Today Manchester vs. Liverpool tadındaki tabelalara bakıyoruz. Her yer ingiliz kanalı gösteriyor, her yer kötü, ucuz ingiliş pub. her yerde büyük bira 3,5 lira. Jimmy fixit all mantığında, komple muamele var ingilize.

Plajın restoranında kumpir yiyim dedim. Zaten menü ingilizce, zaten kumpir yerine yazmış oraya Jacked patatoes. Çeşitlere bakıyorum, peynir -soğan diyor. Abi bu ne? diyorum. İngilizler soğan seviyor diyor. Benim jacked patatesim sana göre diil alt metniyle. Ya sen bana peynirli, mısırlı bir şey yap diyorum. Bağırıyor içeriye... Bi JEYPİ... JEYPİ ne Mehmet abi?!

Neyse, allahtan vatan cennet. Bir yanda dünyanın en güzel, en huzur veren plajı... Bir yanda dağdan atlayıp paragliding yapanlar. Bir yanda cana can katan gün batımı... Bir de sevgili arkadaşlarımız Bahar ve Mehmet'in otellerinde bize sundukları konukseverlik. Her ne kadar onlar da memnun olmasalar da, çarklar ingilizlerle dönüyor. Akşam yemeklerinde, arnavut ciğeri artıyor, balıkların kafası var diye yenmiyor ama sosisler, fasulyeler löp löp et oluyor.

Neyse, geldik sonunda. Şükür İstanbul'da hala güzel Türkçemiz konuşuluyor. Bi' yadırgamış durumdayız haliyle. Alışırız, alışırız. Yarına bi şeyimiz kalmaz. Şölen Fixit all!



İşte bunlar bütün gün, böyle şen ve neşeliler yurdum topraklarında...

3 yorum:

Bahar dedi ki...

bi iç geçirdim sölencim yazini okurkene..daha dün aksam azınlık kalan düzgün bir ingiliz çiftle muabbet ediyorduk, 10 seneden beri geliyorlar buraya - onlar da cok degisti buralar diyor - gelen ingilizlerden onlar da şikayetçi ama işte bizim kafasız lokal halkımız 2 kuruş yapıyım diye (onu da nasıl yapıyorlar anlamıs degilim) indirdikçe indiriyor fiyatlari ve dolayısıyla buraya gelen insanların kalitesini..
bahar.

Şölen dedi ki...

çok yazık olmuş bir yer orası. Dünyada böyle güzellik yok... Ama bir pazarlama faciasına dönüşmüş. Oysa ki bir Cannes olurmuş. Eksiği yokmuş, fazlası varmış.

Adsız dedi ki...

Hiç boşa çenenizi tüketmeyin arkadaşlar bizim ülkemizdeki insanlar parayla kendi özünü ve kimliğini değiştirecek kapasiteye sahiplenmiş insanlar olmuş artık. Sonrada ülkemiz satılıyor derler sen egeyi para için elin gavuruna sattın ne kazandın peki!!!