27 Nisan 2010 Salı

Does anybody here remember Alfredo Tale-Yax?

Bir kaç gün önce NY sokaklarında, Guetamalalı kaçak bir göçmen olan Alfredo Tale-Yax, saldırıya uğrayan bir kadına yardım etmeye çalışırken, saldırgan tarafından bıçaklandı. Bir saat boyunce yanından geçen 25 kişiden hiç biri polisi ya da 911'i aramadı. Kimi cep telefonuyla fotoğrafını çekti, kimi başını bile çevirmeden geçti gitti. Alfredo Tale-Yax, bu ilgisizlik yüzüden kan kaybından kıvranak öldü.
Ekte linkini verdiğim haberdeki bir profesörün de belirttiği gibi, doğru olanı yapmaya çalışırken, bir hayat kurtarmaya çalışırken, kendi hayatını kaybetti. Çünkü kimse ona yardım etmeyi aklından bile geçirmedi.

Memlekette bu kadar vukuat olurken, yaza yaza bunu mu yazdın? diye sorabilirsiniz. Haklı da olabilirsiniz. Ama tanımadığı bir ülkeye, bin bir umutla giden ve tanımadığı bir insana yardım ederken, evinden çok uzakta ücra bir köşede ölüme terk edilen 31 yaşındaki genç bir adamı, burada ağırlamak istedim. Adını bir kez de burada yazmak istedim. Dünyanın nasıl bir yer haline geldiğini yeniden hatırlayalım dedim.

Sevgili Alfredo Tale-Yax, dünya döndükçe ismin kalsın.

http://www.nytimes.com/2010/04/26/nyregion/26homeless.html

Hiç yorum yok: